top of page

U BAR KRUZING LUKU UPLOVIO I POSLJEDNJI KRUZER U 2018. GODINI

Brod “Artania” njemačke kompanije Phoenix Reisen je po prvi juče, 18.11.2018.godine uplovio u Bar i doveo 1.054 turista i 527 članova posade. Tim povodom je organizovana svečana ceremonija razmjena plaketa u prisustvu Emila Kukalja, Direktora Turističke organizacije Bar, kao i predstavnika agencije broda Boke Adriatic i Bar kruzing luke odnosno kompanije AD Port of Adria.

“Danas smo se okupili sa starim partnerima da sumiramo rezultate i zvanično zatvorimo kruzing sezonu u Baru. Moram reći da je ovogodišnja sezona bila uspješna i htio bih se ovom prilikom zahvaliti svima onima koji su doprinijeli ovom našem zajedničkom uspjehu a posebno kompaniji AD Port of Adria. Činjenica je da se kruzing počeo razvijati u Bar dolaskom Global Ports Holdinga i uz napore brodske agencije Allegra, posredstvom koje je i uplovio prvi kruzer, i da se jednostavno naslonio na postojeće resurse naše Opštine. Kruzing turizam kao dio nautičkog turizma je posljednjih godina prerastao u finansijski moćnu turističku industriju. Svjetsko tržište pomorskih krstarenja bilježi rast na svim tržištima i prema procjenama činiće sve veći dio svjetskog turizma. Zato nas posebno raduje to što je Bar postao destinacija u koju uplovljavaju brodovi na brodskim kružnim putovanjima, a naročito nas raduju pozitivne najave za budućnost. Selektivni oblici turizma kao što je kruzing doprinose promociji destinacije, većoj zaposlenosti, a jedan od pozitivnih učinaka je i vjerovatni povratak dijela gostiju u destinaciju u svojstvu stacionarnih turista. Vjerujem da će Bar, imajući u vidu atraktivnost i konkurentnost svoje ponude, i u tome uspjeti.” Izjavio je Emil Kukalj, Direktor Turističke organizacije Bar.

“Danas smo zvanično zatvorili kruzing sezonu 2018. Brod “ Artania” je ujedno i 16 kruzer sa ukupno 22.500 turista koji su posjetili Bar u ovogodišnjoj sezoni. Ako uporedimo sa prethodne dvije sezone uočićemo značajno povećanje kako u broju brodova tako i u broju turista. Za 2019 imamo najavu za 25 kruzera koja će dovesti oko 26.000 turista. Kompanije koje svoje kruzere šalju u Bar zadovoljne su prvenstveno sa bezbjednošću i sigurnošću u luci, lučkim kapacitetima, infrastrukturom i uslugom ali i Barom kao turističkom destinacijom koja pruža mogućnost različitih izletničkih tura. Posebno bih izrazila zadovoljstvo povodom odlične saradnje koju smo nastavili ali i unaprijedili sa lokalnom samoupravom, Turističkom organizacijom Bar, Klasterom turizma i kreativne industrije, Srednjom Ekonomsko-ugostiteljskom školom i Pomorskim Fakultetom Kotor. Drago nam je što doprinosimo i radimo na proširenju mogućnosti kako za turiste tako i privredu uz podršku našeg većinskog vlasnika Global Ports Holdinga koji je svoj portfolio obogatio priključivanjem još jedne luke u Hrvatskoj, luke Zadar.” izjavila je Tanja Novović, Koordinatorka kruzing aktivnosti u AD Port of Adria."

Kapetan broda „Artania“ Mortn Handson godinama dolazi dolazi u Crnu Goru. Po drugi put imao je priliku da posjeti Bar.

“Sjajna je prilika da imamo dvije luke u jednom danu, Kotor i Bar. Međutim, u Kotoru je ograničen prostor, ima mjesta za jedan kruzer, a drugi je na sidru. Mali je grad, mnogo ljudi i na to moramo obratiti pažnju, zbog toga je dobro da u Crnoj Gori imamo još jednu luku. Ukoliko je gužva u Kotoru, možemo birati Bar, a koliko znam iz Bara nije daleko da se turisti kroz izletničke programe dovezu do Kotora , to je sat vremena. To je ujedno i prilika da turisti vide vašu divnu državu Crnu Goru”, kazao je kapetan broda „Artania“ Mortn Handson koji 13 godina radi za ovu kompaniju.

AD Port of Adria je u 2017. godini prihvatila 9 kruzera, preko kojih je u Bar i Crnu Goru došlo oko 11.550 putnika, dok je u 2016. godini prihvatila 7 kruzer brodova i 8.660 putnika. U odnosu na 2017.godinu sezona 2018 bilježi rast putnika od 96% dok projektovani rast putnika za 2019.godinu u odnosu na sezonu 2018 bi iznosio 16%. Dolaskom njemačkog kruzera, produžena je turistička sezona u Baru što je svakako jedan od prioritetnih ciljeva.

Global Ports Holding, većinski vlasnik Bar kruzing luke, u 9 zemalja upravlja sa 17 luka od koji je 15 kruzig luka. Priključivanjem luka Havane i Zadar još jednom potvrđuje epitet najvećeg operatora kruzing luka u svijetu koji će nastaviti sa strategijom rasta za područje Sjeverne, Srednje i Južne Amerike.